
JOM VIRALKAN PASAL "ASTEROK PENIPU BESAR".. MENTANG-MENTANG DAPAT KUASA,PAW DUIT RAKYAT KAW-KAW.. | Semakin banyak pendedahan yang dikongsikan oleh pelanggan yang mendakwa  diri mereka dianiaya oleh Astro. Ini merupakan antara perkongsian  mengenai servis Astro yg didakwa menganiaya pelanggan yng dikongiskan  oleh seorang pengguna di laman Facebook beliau.....
Astro mmg banyak hidden charge dia. Berlaku kat diri sendiri masa nak  terminate. Lps call customer servis, mereka kata kalau nak terminate,...  kena sebulan notis sebagaimana dlm agreement....
Spontan aku cakap, takde dlm agreement & tanya tu klausa berapa? Dia  tak boleh jawab & tak tahu. Bila ditanya saya nak terminate hari ni  jugak, apa yg perlu dibuat? Katanya kena ke servis center yg terdekat.....
...So...., rushing ke servis center di Tmn Molek JB. Staff & manager kata  tak boleh terminate. Kena sebulan notis. Aku kata takde dlm agreement  & minta astro kemukakan bukti yg aku sign agreement tu. So, diaorg  surrender & kenakan syarat, boleh terminate hari ni juga tapi  dekoder semua dipulangkan. Piring tak perlu. Oleh kerana rumah pun tak  jauh, balik rumah ambil semua dekoder, kabel & remote control. Lps  buat semua payment dan tandatangan borang pemulangan dekoder, astro kata  akaun dah tutup. Tak ada apa2 caj lagi lps ni....
Tetiba, 3 bulan lps tu, astro hantar surat tuntut tunggakan beserta  surat loyer dgn alasan aku tertunggak sebulan sebab by hook or by crook,  nak terminate kena notis sebulan.....
Dipendekkan cerita, lps bertekak dgn customer servis & respond kpd  loyer yg kurang bijak tu beserta bukti penutupan akaun, pemulangan  dekoder & resit2 bayaran rasmi, terus senyap sampai ke hari ni. Aku  just sound je loyer yg kurang cerdik tu, sila saman saya atas servis yg  saya tak langgan, akaun yg dah tutup & dekoder pun dah takde atau  saya saman awak atas percubaan menipu tuntutan palsu….
Kejadian sebenar...
…”Akhirnya……Selamat Tinggal ASTRO….WALAUPUN hati panas…sbb rasa tertipu  ngan ASTRO ni… tapi…takpe….think postive jer..saje nak cerita gak  manatau jadi teladan untuk orang lain… Wanie & husband decide utk  terminate servis ASTRO dah lama..cuma takde masa nak buat cancellation  je…1 sbb nak terminate….sakit hati takde cerita asyik cerita ntah pape  diulang tayang…2 sebab kakak maira asik layan kartun dr celik mata  sampai tido malam…wpun kartun tu dia dah hafal jln ceritanya..3 sebab  kami nak pindah rumah taknak bawak Astro..dan sebab utama kerana… Memang  kitorang tak tengok TV kalau hari bekerja….sampai rumah dah kul 9.30-10  malam..penat rehat jap terus tido… So hari ni…Wanie gagahkan diri call  Astro Service Center….dr pagi call tak berangkat….sabar..sabar…itu mmg  lumrah customer service di Malaysia…lepas lunch call lagi…. Dpt cakap  ngan staff perempuan ni…..laju cakap nya…bla..bla..bla….ok contract cik  wanie masih ada sehingga tahun 2017….kalau nak terminat skrg ada penalty  charges RM240. Wanie jawab…contract saya 2 tahun je..saya langgan Astro  ni sejak 2011 takkan x abis2 lagi contract…....
saya 2 tahun je..saya langgan Astro ni sejak 2011 takkan x abis2 lagi  contract…. ohhh cik Wanie ada buat PENUKARAN DEKODER..so Astro EXTEND  CONTRACT lagi 2 tahun….
Wanie cakap….masa saya setuju utk tukar ke dekoder baru kenapa staff  ASTRO tak maklumkan bahawa Contract akan disambung lagi 2 tahun?????  (Kat situ dah nampak dia sembunyikan Terms & Conditions)
mmg sumpah….dah byk kali staff Astro call suruh tukar dekoder…nak bg  free yg boleh rekod bagai wanie tak pernah accept…nak jd cerita..masa  dlm pantang hari tu agent/staff Astro dtg umah suh sign tukar dekoder….
IANYA PERCUMA PUAN…JGN RISAU TIADA BAYARAN DIKENAKAN..Dengan rasa tak  bersalahnya dia…tidak menerangkan terma & syarat dengan terperinci....
Ok berbalik pada call td…ok cik Wanie…selepas dikira…penalty cik  rm190++…ok saya bayar… campur bil utk next month prorate rm50++  (terminate kena bagi 30hari notis macam nak benti keje) so kena la bayar  bill next month juga. So total kena bayar RM246++ OK SAYA BAYAR…….....Ok cik
Wanie pembayaran mesti dibuat dlm masa 2 hari..selewat2 hari jumaat ni..
lepas buat pembayaran sila call kami semula utk makluman..baikkkkk saya  bayar SEKARANG….ada apa2 lagi???? Selain dari tu apa lagi PENALTY yg  saya kena????? Ooo takde dah cik Wanie… itu sahaja…btol ni takde?????  Betul cik…itu sahaja yg cik kena bayar…...
....Dengan segera Wanie buat payment guna M2U….Pastu call Astro balik….orang  lain yg jawab plak….. Dia nak terangkan dari A-Z balik…Wanie  kata…dah.dah….saya dah bayar..tak oayah terangkan pape…ok dia buat  semakkan….bla bla bla….ok saya akan submit permohonan cik Wanie  bertarikh hari ni..tamat astro 26-02-2016… selepas itu SILA PULANGKAN  DEKODER…. SUPAYA CIK WANIE TIDAK KENA PENALTY RM280…..darah dah  naik…..tadi tanya ada apa2 lagi tak??? Dia kata takde…..takde….itu  sahaja…apa la salahnya bgtau je semua caj kan senang…....
Dekoder tu nak kena deal ngan Technician dia pula….alahai Astro apa2 je la…. So sebagai pengajaran buat semua……..
Dekoder tu nak kena deal ngan Technician dia pula….alahai Astro apa2 je la…. So sebagai pengajaran buat semua……..
JANGAN SESUKA SUKI TERIMA TAWARAN ISTIMEWA DR PIHAK ASTRO UTK TAMBAH  PAKEJ KE… TUKAR DEKODER KE…SBB SETIAP KALI PENAMBAHAN ATAU PERTUKARAN DI  BUAT….CONTRACT ANDA AKAN DISAMBUNG LAGI 2 TAHUN (AGAKNYA LA)…NAK CAKAP  KAT SINI….ASTRO MMG PALING BYK BUAT HIDDEN CHARGE YG CUSTOMER TAK PERNAH  TAU…..JADI MASALAH BILA KES NAK TERMINATE NNT… Lega dapat  terminat…RM150 setiap bulan tu boleh la buat simpan ke beli emas  ke…panjang cerita hari ni…...
loading...
0 comments:
Post a Comment